onsdag 24. august 2011

Fort gjort Kjøredress

Som overskriften sier, var denne fort gjort å strikke. Det går unna med pinne nr. 4,5 i str 6-9 mnd! Det som ikke var fort gjort her i gården, var å feste tråder. Plagg med masse løse tråder har en tendens til å snike seg vekk og legge seg nederst i strikkekurven her i huset. Litt av grunnen er at jeg syns det er så vanskelig å få fint, så jeg gruer meg sånn. Men, som kjent, øvelse gjør mester!

Dressen har jeg strikket en gang før, til nevøen min. Også denne gangen har jeg strikket en krage istedenfor hette. Syns hetta ser så stor og klumpete ut. Av restegarnet laget jeg en djevellue. Dressen er strikket etter oppskrift fra Drops, i garnet Merino Extra Fine, fra samme sted. Lua er strikket etter oppskriften Gro's djevellue, mens maskeantallet og snorene har jeg tatt fra denne oppskriften. Til dressen og lua gikk det med totalt 280 gram garn.

Når jeg strikket på dressen, så jeg alltid for meg røde epleknapper, og jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe det, men de hadde ikke epleknapper i butikken jeg var i, så da falt valget på disse bamse-knappene. Syns de er kjempesøte, og pynter opp en ensfarget dress.

Dressen har fått på seg en merkelapp med størrelse og vaskeanvisning. Tenker det er greit for de kommende foreldrene. Dressen er strikket for søsteren min som skal gi den i barselgave til en liten gutt som snart melder sin ankomst. (den samme gutten som får denne jakken av meg).

Syns dressen er så myk og god at jeg nesten får lyst på en selv, men tviler på at det er like fort gjort ;)


post signature

2 kommentarer:

  1. Lekre greier. Denne var helskjønn :)

    SvarSlett
  2. Liker også de litt posete sparkebuksene. de ser så deilig ut på de små ^^
    Er kjempefornøyd med drops merino garnet, kjempe deilig å strikke med, og som sagt... superwash ^^

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)