lørdag 28. april 2012

Ensfarget "klovnedress"....

....strikket til lillegutt 


Denne ble påbegynt i fjor sommer, lenge før han i det hele tatt var planlagt. Siden den ble startet på uten mål og mening, har det tatt veldig lang tid å få den ferdig. Det har jo ikke akkurat hastet. Men nå, endelig er den ferdig! Ok, nesten da, det mangler hattestrikk som skal festes på innsiden nederst på armer og ben. Fant en type på Panduro, men den var for tykk.... Hvis noen vet hvor jeg kan få tak i tynn hattestrikk (tynnere enn 1,5mm) så ROP ut!! 



Oppskriften er fra SandnesGarn Tema 12. (tyvlånt av svigermor). Størrelse 3 måneder, så den passer rundt juletider. 
Dressen veier 194 gram med knapper,  4 nøster Mini Duett er brukt. Tatt fra dette lageret. Knappene har jeg forresten vunnet på give away hos Min lille verden for lenge siden. 


Om noen dager legger jeg ut en "strikkeliste" over ting jeg har tenkt å strikke til lillegutt. 
Den må bare finjusteres litt.

Har du en strikkeliste? 

1 kommentar:

  1. Så utrolig nydelig dress du har strikket:) kjempegøy at vi er flere håndarbeidsdamer som venter gutter omtrent samtidig :D

    Lykke til videre!

    Klem fra strikkeprinsessa

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)