onsdag 15. august 2012

Havskumteppe

Havskumteppe, som det så populært kalles, strikket i silke-alpakka. Super mykt og deilig. Jeg så et bilde av en baby med et slikt teppe i bakgrunnen for lenge lenge siden og forelsket meg helt! 

Her ser dere også strikkekurven min. 
Den rommer for tiden ubrukt nøster
Fordi den andre er full av ufoer og prosjekter som venter på trådfesting og knapper....



Oppskriften er tatt fra Drops, men det finnes mange oppskrifter på teppe. 
Jeg har droppet heklekanten rundt.


I min iver etter å begynne på teppe brukte jeg mindre pinnestørrelse enn oppgitt i oppskriften, fordi jeg ikke hadde rett størrelse for hånden og ikke hadde "tid" til å vente til jeg fikk kjøpt riktig. ALDRI skal jeg gå i den fellen igjen!!! Teppet har blitt lagt bort og tatt fram mange ganger før det endelig ble ferdig!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)