lørdag 18. juni 2011

Jakke til kommende verdensborger

For en gangs skyld har jeg vært tidlig ute med gave! Gutten er ikke ventet før i september, så her har jeg virkelig overgått meg selv. Jeg har strikket mykeste myke jakke 2 fra boken Myk Start i garn fra Drops, Baby Merino. Har hørt rykter om at den kommende mor har mye i blått, så da falt valget på denne lyse mintgrønne fargen.

Jeg har strikket for- og bakstykkene i ett, for å slippe sidesømmen. Det er jeg veldig glad for, for jeg brukte ganske lang tid på å sy i ermene, for å få det sånn noenlunde pent (montering er ikke min sterkeste side). På skuldrene felte jeg av med teknikken "Three needle bind off", så da slapp jeg unna med to sømmer der også! Har dessuten strikket jakken litt lenger enn oppskriften viste, for jeg har lest flere steder at den kan bli litt kort.

Knappene minner meg litt om grønn Doc.

post signature

2 kommentarer:

  1. Nydeleg jakke du har strikka der.

    SvarSlett
  2. Veldig fin!

    Så kjekt at du vil være med på gi bort-lotteriet mitt! Jeg foretar trekning i kveld. Lykke til! :-D

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)