tirsdag 28. august 2012

Enda en Fort gjort Kjøredress

Ja, for det går virkelig fort å strikke denne dressen. Og når ting går, er det mer morsomt å strikke på og da går det enda fortere, ihvertfall for min del. Men som de andre gangene, monteringen må vente og vente og vente... I tillegg fant jeg ikke knapper jeg ville ha. De var enten i feil farge eller de hadde for få - typisk. 
Husker ikke helt når jeg begynte på dressen jeg, men det er lenge siden! Monteringen var ikke ferdig før for litt siden. Tanken var kjønnsnøytral dress og ikke-kjønnsnøytrale knapper og tilbehør. 



Dressen har jeg strikket før, du kan se de her og her. Oppskrift og garn (Merino Extra Fine) er fra Drops. De har kommet med en lignende oppskrift, med rillestrikk øverst som sikkert er super for de som ikke liker å strikke vrangt. Men jeg synes glattstrikk passer best til denne dressen. Den ene har hette og den andre har krage, så her er det bare å velge. Jeg liker krage best og heller strikke lue til, for hetta virker stor og klumpete. 

Tilbehøret har jeg også strikket, det ble ferdig før dressen, men det skal jeg vise senere. 

Mottakeren av den grønne dressen begynte å bruke dressen når sønnen var nyfødt, og det er min plan også, selv om det er størrelse 6-9mnd. Da får vi brukt dressen masse før den er for liten. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)