tirsdag 31. mai 2011

Bursdagsgave til venninne

Det har vært stille på bloggen i det siste. Det skyldes dels at jeg har strikket burdagsgave til min gode venninne M og at det i utgangspunktet ikke har vært mye tid til strikking i det siste. Bursdagsgaven har ligget klar en liten stund, men jeg vet at mottaker av og til er innom bloggen. Nå som gaven er overlevert kan jeg trygt legge ut bilde! En kjøkkenklut i beige og to lyslykter i turkis ble til i anledningen. Oppskrift og garn er det samme som jeg har brukt før for både klut og lyslykter. Lyktene er fylt med hvit pyntesand.

Mamma spurte om jeg kunne lage en lyslykt til en dame på jobben som har fått nytt kjøkken, og jeg svarte gladelig ja. Vi dro for å kjøpe garn, og fant også en lyslykt som kunne passe fint som "innmat".

Den til høyre er lyslykten og skal bli gaven. Den til venstre var første utkast og ble for vid til lykta og ble derfor tredd på et Norgesglass og er foreløpig eierløs. Begge to skal etterhvert få hvit pyntesand oppi. Til disse har jeg brukt Senjagarn fra Gjestal og pinne 4,5.

post signature

1 kommentar:

  1. Tusen takk for kjempefin gave, superkoselig<3 Klem fra heldige meg:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)