tirsdag 11. september 2012

Hentesettet er ferdig!!

Endelig er hentesettet ferdig strikket, montert, påsydd knapper, vasket og pakket i fødebagen! Puh :-) 

Om jeg må få si det selv er jeg egentlig ganske fornøyd. Syns det ser litt gammeldags ut. Men jeg syns det ser veeeeldig stort ut! 



Med inspirasjon fra Ravelry har jeg endret på denne oppskriften fra garnstudio slik at det passer bedre til en gutt. Uten Ravelry hadde det aldri blitt dette hentesettet, for jeg er ikke veldig flink til å se forandringer man kan gjøre! Veldig glad for at noen andre har gjort det for meg! Lua forandret jeg på selv da :-) Det er en kyse, men jeg tror den vil passe bra sammen med resten av settet. Et lite sokkepar ble det også, i hvitt for å ikke ha alt blått. 


Settet er strikket i baby alpakka silk fra Drops i fargen isblå og det gikk med 216 gram garn. 



Knappne er fra Snella og Petronella. På knappene står det "Mamma og pappas lille prins". Litt misfornøyd med knappehullsplasseringen, den kunne vært hakket bedre. Men når vi får settet på babyen er det nok ingen som legger merke til slike skjønnhetsfeil... :-)

Vi gleder oss kjempemye til å hente lillegutt hjem i dette settet. 


6 kommentarer:

  1. Heldige lillegutt som blir henta hjem i dette settet!! Jeg syns nok at mange av hentesettene er litt store ja, med mindre en får en 4,5 kg baby;) men de vokser jo fort disse små, så da kan tøyet brukes litt lenger enn de første to ukene:)!

    SvarSlett
  2. Nydelig hentesett! Bedre for stort enn for lite ;) Enig i tantemaraj over her, de små vokser så veldig fort så det tar nok ikke lang tid før han vokser inn i dette settet! Masse lykke til med den lille!

    SvarSlett
  3. Hentesett er stas! Det er så mye glede innbakt i maskene!

    SvarSlett
  4. Nydelig sett! Kan tro gleden blir stor når dette kommer i bruk:)

    SvarSlett
  5. Så fint settet var :)

    SvarSlett
  6. Hei! Da jeg søkte etter hentesett på google for en stund siden så jeg bildet av settet ditt, og falt pladask. Jeg har latt meg inspirere (og kopiert litt) og laget en nesten lik jakke, men har forandret litt på borden øverst. Siden jeg nå skal legge ut bilde av min jakke på min blogg (ullgaria.blogspot.com) linker jeg til bloggen din der. Håper det går fint :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)