tirsdag 18. september 2012

Jeg har laget et monster!!

Ikke lillegutt det er snakk om. Han er fortsatt inni magen og blir sikkert en fantastisk baby som sover når moren vil :-)

Monsterbukse


Veldig populær rundt om i blogglandia! Et søk på "monsterbukse" med blogg som avgrensing gir 15.900 resultater, og sikkert like mange forskjellige varianter av dem også! En haug av bilder hvis man trenger litt inspirasjon! 

Min er i størrelse nyfødt, strikket i babyull fra VikingGarn. Perfekt til en liten søt bleierumpe. Ikke veldig kreativ når det gjelder farger og striper, men det var nå sånn jeg ville ha den da :-) 

Oppskriften jeg har brukt er fra Ravelry, men det finnes uttallige oppskrifter rundt om, så det er bare å finne en som egner seg til garnet du vil bruke. 



Buksen ble liggende uten "ansikt" en god stund, for jeg hadde gruet meg til maskestingene. Etter en kikk på denne videoen og litt prøving gikk det egentlig ganske greit. Maskestingtråden dekker ikke helt maskene under, men sånn får det bare bli. Til øynene laget jeg et rutenett (som jeg har rotet bort nå) for å gjøre broderingen lettere. For de som ikke har gjort det før, det er ikke noe å grue seg for!  



1 kommentar:

  1. Hehe, takk for motivasjon til maskesting;) Det er noe jeg ikke har tort å prøve på ennå! Synes dette var spreke farger, er nok en god bukse dette:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar! :-)